ارسال پاسخ

۲۴ بهمن ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n673

pvc-asso.ir

 آغاز به کار دومین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند/ محتشمی پور: ورود پتروشیمی ها به تولید مستربچ و کامپاند

محتشمی پور: ضرورت اتخاذ استراتژی تعاملی در برابر پتروشیمی ها/ پورقاضی: تلاش برای برداشتن معافیت مالیاتی صادارت محصولات پتروشیمی/ معصومی: بومی سازی استاندارد کامپاند تا سال آینده/ گرمابی: تولیدکنندگان کامپاند و مستربچ، کنسرسیوم صادارتی تشکیل دهند/ عزیزی: فزهنگ مشاوره صنعت با دانشگاه وجود ندارد

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، دومین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری ایران صبح امروز 24 بهمن ماه سال 1395 در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار کرد.

 

محتشمی پور: ضرورت اتخاذ استراتژی تهاجمی در برابر پتروشیمی ها

محمدرضا محتشمی پور رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در سخنانی با اشاره به افزایش کمی پتروشیمی ها، گفت: ما در حال گذار در صنعت پتروشیمی هستیم. اتفاقاتی که در حوزه خوراک اتفاق افتاد مقداری حاشیه سود شرکت ها را تغییر داد؛ اما عمده واحدهای پتروشیمی در بخش پلیمری، خوراک خود را نه از دولت بلکه با قیمت های جهانی تحویل می گیرند.


وی با بیان این که هنوز اقدام خاصی در تولید کامپاند و مستربچ نیفتاده است،گفت: امروز پتروشیمی ها به صورت جدی به تولید کامپاند و مسترچ می اندیشند و تعدادی از شرکت ها نیز اقدام به تولید و سفارش گذاری کرده اند. 


وی اتفاق فوق را برای صنعت مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: این موضوع می تواند اتفاق خوبی در جهت همکاری های فنی، تامین مواد اولیه و همکاری در حوزه بازار با صنعت مستربچ و کامپاند باشد. البته این موضوع نیز می تواند یک تهدید هم به شمار رود به این عبارت که یک رقیب جدی وارد بازار می شود.
 
محتشمی پور پیشنهاد داد تا استراتژی تهاجمی در برابر پتروشیمی ها در پیش گرفته شود و توضیح داد: باید به صورت جدی با پتروشیمی ها وارد تعامل شد و اگر این همکاری ها زودتر تعریف نشود، توسعه صنعت کامپاند ومستربچ، غیرتخصصی و هزینه زا خواهد بود.

 

پورقاضی: تلاش برای برداشتن معافیت مالیاتی صادارت محصولات پتروشیمی 
مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران: شاخص تمایز انجمن تولیدکنندگان مستربج و کامپاند با دیگر انجمن ها را تلاش برای ارتقاء اعضای خود است، بر خلاف سایر انجمن های دیگر که به فکر رفع مشکلات بانک و بیمه و غیره هستند. 


پورقاضی با اشاره به تلاش های اتاق بازرگانی برای براشتن معافیت مالیاتی صادارت پتروشیمی ها گفت: اتاق بازرگانی ایران در حال پیگیری این موضوع است البته مقابله هایی با آن می شود. همچنین در تلاش هستیم  تا اظهارنامه های مالیاتی سال 1394 بدون بررسی مورد پذیرش قرار گیرد. 
 

معصومی: بومی سازی استاندارد کامپاند تا سال آینده
معصومی از دیگر سخنران این مراسم به توضیحاتی درباره مستربج و آمیزه ها در صنایع آب، فاضلاب، نفت و گاز پرداخت. وی از بومی سازی استاندارد کامپاند تا سال آینده خبر داد و گفت: در زمینه استاندارد کامپاند، مشکلی وجود ندارد و استانداردهای این حوزه به صورت دقیق وجود دارد.


وی با بیان این که در زمینه استاندارد مستربچ، مشکل وجود دارد، گفت: در این زمینه نه ایران، بلکه استانداردهای جهانی نیز نداریم و تنها استانداردهای کارخانه ای وجود دارد. در این زمینه یکی از کمیته های 138 در سال 2005 در صدد تدوین استاندارد مستربچ برآمد، چون تولید تمام لوله های کشور آمریکا با مستربچ است.

 

گرمابی: تولیدکنندگان کامپاند و مستربچ، کنسرسیوم صادارتی تشکیل دهند

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ایران با ارائه آماری از مصرف پلاستیک گفت:  اگر متوسط جهانی را در نظر بگیریم ما بر این اساس حداقل به 350 هزار تن کامپاند نیاز داریم از این روی این صنعت بزرگی است و طی دهه اخیر پیشرفت های خوبی داشته است.


گرمابی یکی از مصرف کنندگان حساس صنایع کامپاند را صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: قرار است تولید خودرو در ایران به 2 میلیون برسد از این روی به مقدار قابل ملاحظه ای به کامپاند نیاز وجود دارد که امیدواریم همه آن در داخل کشور تولید شود.


این نماینده مجلس پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم صادارتی برای صنعت کامپاند را ارائه داد و گفت: تولیدکنندگان علاوه بر نیاز داخلی باید به فکر صادارت باشند البته در این زمینه تولیدکنندگان این صنعت که جزو صنایع کوچک و متوسط به شمار می روند، دارای نقاط ضعفی مانند؛ R&D های قوی و بخش بازرگانی خارجی کارآمد برای یافتن بازارها، هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یگی دیگر از پیشنهادهای برنامه ششم توسعه، در اختیار گذاشتن 30 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار مدیریت شهرک های صنعتی برای توسعه زیرساخت ها و نگهداری این شهرک ها است.


گرمابی نرخ تسهیلات بانکی را یکی دیگر از انتقادهای واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: تفاوت نرخ تسهیلات بانک ها با نرخ سود سرمایه گذاری اشخاص، قابل توجه است که متاسفانه این فاصله زیاد است. این موضوع با رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده، اما بانک ها با روش های مختلف همچنان درصدهای سود بالایی دریافت می کنند.


این نماینده مجلس با اشاره به این که دولت در حال رهایی از وابستگی به درآمدهای نفت است، گفت: بر این اساس و به تدریج منابع مالیاتی جایگزینی برای افزایش درآمدهای دولتی خواهد بود. از این روی پیشنهاد برای سال 96 در مجلس، افزایش میزان مالیات است که در برخی موارد این افزایش بالا است و در حال بررسی این موضوع هستیم.


گرمابی همچنین بررسی کارشناسانه عوارض ورود کامپاند را یک ضرورت دانست.

 

عزیزی: فزهنگ مشاوره صنعت با دانشگاه وجود ندارد
حامد عزیزی رئیس مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، صنعت کامپاند و مستربچ را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اهمیت آنها به این دلیل است که برای توسعه و ساخت محصولات جدید به آنها نیاز جدی وجود دارد.
وی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه آن را به ضرب المثل «علم بهتر است یا ثروت» تشبیه کرد و گفت: برای این ارتباط سه بخش دولتی، صنعت و دانشگاه باید با هماهنگی کار را پیش ببرند اما با چشم پوشی از دولت باید خود صنعت و دانشگاه همت کنند.
عزیزی با اشاره به ضعف های دانشگاه و صنعت برای ارتباط با یکدیگر توضیح داد: گاهی تحقیقات غیرکاربردی انجام و یا اساتید بدون نگاه صنعتی، فعالیت انجام می دهند. از طرف دیگر صنعت ما نیز آن قدر رشد نکرده که به دانشگاه احساس نیاز کند. فرهنگ مشاوره صنعت با دانشگاه مانند کشورهای دیگر در ایران شکل نگرفته است.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: اخیرا نسل سوم دانشگاه با نام دانشگاه های کارآفرین ایجاد شده است و دانشجویان علاوه بر کسب علم، ایده ای را پروش می دهند تا در نهایت به یک واحد تولیدی منجر شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط